MAKETT: P-47D Thunderbolt
2009. november 03. írta: Monty H.

MAKETT: P-47D Thunderbolt

Academy 1:72

Nemrég megépítettem a P-47D Razorback változatát, most pedig a buboréktetős verziót szeretném bemutatni, mely a típus továbbfejlesztett verziója volt, jelentősen jobb kilátást biztosító, csepp alakú kabintetejével.

Monty: p47d-bubble01-

Amit a Razorbacknél az alkatrészek minőségéről és az összeállításról írtam, itt is érvényes, vagyis abszolút „örömmakettről” van szó, melynél a ragasztgatás gyors és problémamentes. Tulajdonképpen csak a törzs és a kabintető alkatrészei térnek el, a választható fegyverzet ugyanaz, akárcsak a két légcsavar. Egyetlen jelentős, de könnyen korrigálható hiba maketten a késantenna rögzítési pontja a kabintető mögött. A valóságban ez jóval hátrébb helyezkedett el, és gyári helyzetében a kabintető nem is lenne nyitható.

Monty: p47d-bubble02

Kétféle gyári matricasor jár a készlethez. Az első egy natúrfém amerikai, D.E. Buholz gépe az 509. századból, az orron egy hatalmas indiánfejjel, ha jól tudom, 1945-ből. A második egy Indiában szolgáló RAF-gép (Thunderbolt Mk.II) ugyanabból az időszakból, a szokásos szürke-zöld sémával. Én viszont szerettem volna valami mást. Az Angliában állomásozó amerikai 56. vadász osztály egyes gépei nem a hagyományos, hanem brit színekben pompáztak, mivel állítólag a standard amerikai festéket tartalmazó szállítmány nem érkezett meg időben. Az összhatás mindenesetre érdekes, én pedig már régen szemet vetettem egy ilyenre. Mivel azonban képtelen voltam ehhez való matricasort begyűjteni, a maradék jelzéseimből válogattam, így tehát a kész gép enyhén szólva sohasem létezett… (Egyszer-egyszer megengedhetek magamnak ilyen lazaságot, nem?) A gyári matricák sajnos nehezen tapadtak fel a felületre, pedig matricafeszítő folyadékkal is segítettem nekik… (Úgy látom, ez amolyan Academy-betegség.) Az orr és a függőleges vezérsík vörös színe sajnos túl sötétre sikeredett, de végül hagytam, ahogy volt. A koptatást viszont meglehetősen agresszíven végeztem, mert egy erősen leharcolt példányt akartam készíteni.

Monty: p47d-bubble06

Jól megpakoltam a gépet: két bomba, két kötegelt rakétavető és egy póttartály került rá. A Thud nyilván alacsonytámadó bevetésre készül, nem sokkal a D-nap előtt… Illik is ennyi fegyverzet ehhez a vadkanszerű maketthez, mely a háború legkomolyabb tűzerejű egymotoros vadászgépe volt.

Monty: p47d-bubble03

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr61496288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása