FILM: Lucy
2014. szeptember 07. írta: Monty H.

FILM: Lucy

Agyban nagy

Én magam is keseregtem már, hogy kevés igazán jó film születik női akcióhősökkel. A Lucy előzetese megújuló reménnyel tölthette el a zsáner rajongóit, de amit Luc Besson (a Leon, a profi vagy Az ötödik elem rendezője) ezúttal letett az asztalra, az véleményem szerint csapnivaló, de a legjobb esetben is erősen felemás…

lucy 1.jpg

Szóval egy fiatal hölgy önhibáján kívül belekeveredik egy kábítószerügyletbe, melynek folytán kénytelen a hasába varrt drogot eljuttatni rendeltetési helyére. De a dolog félresikerül és hirtelen arra ébred, hogy a tiltott anyag elkezd felszívódni a szervezetében és ennek folytán fura változások állnak be a testében…

lucy 2.jpg
A történet jól indul, van miért izgulni, aztán szépen lassan veszít a lendületéből, később lekonyul, majd egészen egyszerűen kifullad és hirtelen véget ér, én meg magam elé bambulok, hogy ez most mi volt? Egy majdani tévésorozat bevezető epizódja? Superwoman alternatív változatának beetetője? Mert ha ez lenne a helyzet, akkor talán el tudnám fogadni, amit láttam, de szerintem nem a fentiekről van szó. Inkább arról, hogy valakinek újfent volt egy egész jó alapötlete, amihez párosult egy kiváló rendező és egy mostanában felkapott színésznő, de - sokadszorra kérdezem - mi van a forgatókönyvvel? Megmondom, mi van. Láthatóan nincs befejezve. Kalap-kabát, Lucy a végén szépen eltűnik a semmibe, és neki már nagyon jó, de ez kábé olyan, mintha a legizgalmasabb krimi végén a filmbéli detektív közölné, hogy megoldotta az emberiség sorsát is befolyásoló rejtélyt - de nem mondja el senkinek, inkább elköltözik Új-Zélandra, a kedves néző meg gondolkozzon, hátha rájön magától is…

lucy 3.jpg
A másik gond, hogy a tudományos magyarázatok és az  áltudományos maszlag egy idő után egyszerűen idegesítő, és mivel nem vagyok sem orvos, sem biológus, sőt, szakterületeim elég távol esnek a filmben tárgyalt tudományoktól, felvetődnek bennem olyan kérdések, hogy csak mert drága Lucy agykapacitásának 100%-át ki tudja használni, miért lenne képes rögtön a Jedi-Erőhöz hasonló eljárással egyszerre tucatnyi rosszember kezéből kireppenteni a fegyvert, majd őket is a plafonra tapasztani? Vagy mondjuk, ha mindent átlát és annyira profi, akkor miért hajt úgy át Párizs belvárosán, hogy közben több tucat autó és ártatlan járókelő megsérül vagy meghal? Egyáltalán, ezen a szinten kell neki még egyáltalán gépjármű, ahhoz, hogy eljusson valahova? Ha egy főhős ennyire mindenható, akkor egyáltalán miféle kihívás akadhat még a világon, ami számára megoldhatatlan? Semmilyen.

És akkor mondhatná valaki, hogy ez csak komolytalan akció-fikció, ne vegyem már komolyan. Nem is veszem. De egy épkézláb történetet akkor is elvártam volna, aminek van mondjuk lezárása és érthető háttere, esetleg üzenete. Ennek a filmnek meglátásom szerint egyik sincs. És még azt sem mondhatnám, hogy hajj, de látványos volt. Nem volt az. Akciófilmként sem tud felmutatni lényegében semmi újat. És én is csak azért gondolkodtam el és írtam végül meg ezt a kritikát, mert úton-útfélen ott díszeleg a plakát, engem meg idegesít, hogy kifizettem érte egy mozijegy árát… Na, mindegy, ha érdekel, menj, nézd meg, hátha neked bejön. De légy óvatos. Lucy ugyanis mindent lát…


Ech...
Értékelés: 2/10

Lucy (Lucy)
Columbia 2014
Akció (89 perc)
Rendező: Luc Besson
Főszereplők: Scarlett Johansson, Morgan Freeman
Zene: Eric Serra

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr756635897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bobbantyú 2015.06.07. 14:59:51

Háh!Jól sejtettem, nincs az a pénz, hogy megnézzem. :)
süti beállítások módosítása