MAKETT: M-20 (Frissítve!)
2014. június 07. írta: Monty H.

MAKETT: M-20 (Frissítve!)

Tamiya 1:35

A normandiai hadjárattal összefüggésbe hozható makettjeim nagyját már bemutattam, ez a hatkerekű kis csodabogár azonban eleddig kimaradt. Sok éven át kísértett, de csak 2003-ban vásároltam meg a makettjét, miután portugáliai kirándulásom során, a coimbrai hadtörténeti múzeumban – sok egyéb jármű mellett – közelebbről is láthattam egy ilyet (elég viharvert állapotban).

m20_01.jpg

Ezt a típust sokáig csak a Monogram gyártotta 1:32-ben, és csak a kilencvenes évek végén jelentkezett mind az M-8-cal, mind az M-20-szal az Italeri és a Tamiya, persze 1:35-ben. A kritikák egybehangzóan a Tamiya változatait dicsérték, és én is ezt választottam. Maga a típus a Greyhound lövegtorony nélküli változata volt, amelyet ugyanúgy felderítő és parancsnoki feladatkörben vetettek be számos nemzet színeiben, és nemcsak a második világháború második felében, hanem utána még évtizedeken át. 

A makett könnyen összeállítható, csapdákat nem rejt, minőségében pedig az ezredforduló Tamiya-készleteinek színvonalát hozza. Málhát sajnos nemigen tartalmaz, és figurából is csak kettőt, egy karót nyelt, távcsöves parancsnoki alakot, illetve egy merev tartású vezetőt. A matricák sajnos a japán cégre jellemző módon vastagok, így a fehér csillagot egy Italeri-ívről szedtem le. 

Amikor először lefestettem, a Tamiya flakonos olívját használtam, némi ecsetel koptatással és bemosással. Azonban 2020 őszén, az M-8 építésével párhuzamosan rászántam magam egy kis változtatásra, és ezúttal a szórópisztolyom is szerephez jutott. Miután a külső rögzítésű eszközöket lepattintottam, a Hobby Color olajzöldjéve fújtam át a felületeket, óvatosan kitakarva közben a matricákat, aztán  világosabb színnel modulálva, majd sötétbarnával árnyékoltam a megfelelő részeken. Ezután némi szivacsos koptatás következett, végül enyhe porozás. A szerszámok mellett felragasztottam plusz málhát is, amitől máris sokkal hitelesebbnek és "belakottabbnak" tűnik a kész jármű. 

A Tamiya M-20-asa örömteli építést és egy kevésbé ismert típus megelevenítését ígéri. Mind kezdőknek, mind haladóknak ajánlom szeretettel ezt vagy testvérét, az M-8-ast.

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr685494058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása