FILM: A bűn árfolyama
2009. április 01. írta: Monty H.

FILM: A bűn árfolyama

Mindenki benne van…

Még az év elején láttam a film meglehetősen pörgős előzetesét, és rögtön szagot fogtam. Aztán pár nappal a magyarországi premier előtt jött a hír, hogy az amerikai forgalmazó visszavonta a jogokat az Intercomtól, úgyhogy nálunk be sem mutatják az alkotást… Dühös is voltam, de végül módját találtam annak, hogy megtekintsem a művet.

A történetet a nyolcvanas-kilencvenes években lezajlott botránysorozat inspirálta, mely a BCCI nevű hitelintézetet sújtotta. Dióhéjban a következőről van szó: Louis Salinger ügynök és munkatársa, Eleanor Whitman földrészeken átívelő titkos fegyverüzletek után nyomoznak. A multik képviselői persze nem örülnek, ő viszont elszánta magát arra, hogy végre felgöngyölítse ezt az ügyet, és kiderüljön az igazság, kerül amibe kerül. Mivel Clive Owennek az ilyen keménylegény-szerepek tényleg jól állnak, s minthogy a gazdasági vezetők hatalmi térnyerése is aktuális probléma, a készítőknek megvolt a lehetősége egy ütősebb filmsikerre. Véleményem szerint nem jött össze nekik.

Az előzetes alapján akciókrimire számítottam – de lássuk be, amit kapunk, az alig több, mint egy közepes krimi, amiben összesen egy valamirevaló, de nem túl eredeti akciójelenet kapott helyet. (Ez azért is érdekes, mert az első filmváltozat, mely 2008 nyarán készült el, még ennél is kevesebb akciót tartalmazott – ekkor bővítették ki néhány pluszjelenettel.) A színészi játék nem rossz, de nem is kiemelkedő, a zene megfelelő, a fényképezés nagyon jól eltalált, a helyszínek változatosak (Németország, Olaszország, Törökország, stb.), de a forgatókönyv elég uncsi, a kétórás műsoridőn belül izgalomnak szinte nyoma sincs. Röviden szólva hatalmas csalódás az egész. Ezek után már nem is vagyok annyira szomorú a magyarországi premier elhalasztása miatt…

Ezt most miért???
Értékelés: 3/10

A bűn árfolyama (The International)
Columbia 2008
Krimi (118 perc)
Rendező: Tom Tykwer
Szereplők: Clive Owen, Naomi Watts, Armin Mueller-Stahl
Zene: Reinhold Heil, Johnny Klimek, Tom Tykwer

Azért az előzetest meg lehet kukkantani... 

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr781039308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.08.09. 00:19:41

tanulság: nem kell hinni a trailereknek, én egy időben zabáltam őket, most már inkább kerülöm őket, mert vagy félrevezetnek, vagy ellövik az összes jó/poénos/meztelen részt

azért 3/10 nél jobb volt, bár valóban egy közepes alkotásnál nem több, 6/10

mert 3 pontot csak a Guggenheim szarrálövése is megért

Monty H. 2010.08.10. 09:20:25

@scal: Hát, az előzetes hatását nem tudom felülírni, de enélkül is hatalmas csalódás lett volna nekem a film. Pár embernek nagyon bejön (a fórumok alapján), de szerintem olyan, amilyennek a cikkben is leírtam. Halovány.
süti beállítások módosítása