MAKETT: Elit operátor
2021. március 15. írta: Monty H.

MAKETT: Elit operátor

Assault Models 1:16

Régen építettem modern figurát, de amikor megláttam az Assault Models készletét, annyira megtetszett, hogy szinte azonnal beszereztem. Hivatalos neve Marine, US Marine Corps Forces Special Operations Command (MARSOC), és a 2014-es afganisztáni műveleteket idézi meg. Nekem viszont más forgott a fejemben, és egy téliesiett harcost akartam csinálni belőle. 

kommandos_01.jpg

A 11 darabos figura nagyon szép kidolgozású, 3D-s szkenneléssel készült, a modell pedig egy valósághűen beöltözött kolléga volt. Ez, illetve a ma már igen fejlett öntési és nyomtatási technológia kiváló minőséget produkált. Csak egy példa: a hátizsák nyitott, hálós külső zsebeinél nagyítóval nézve látszik a hálós rész textúrája, de a kamáslikon is kivehető a hímzett márkajelzés, és a MOLLE-mániákusok is elismerően bólogathatnak a bal oldalra került “általános tok”, esetleg a pántok alá bedugott (és a kész maketten sajnos takarásban levő) fényrudak láttán. Maga a testtartás is jól eltalált és nagyon jellegzetes.

kommandos_werk_01.jpg

Az összeállítás problémamentes, az illeszkedés tökéletes, így gyorsan eljuthatunk a festéshez. Ennek kapcsán előzőleg a neten keresgéltem képeket téli álcaruhákról. Egyik létező álcaminta se fogott meg, ráadásul a szögletes foltokat nehéz is lett volna ecsettel megfesteni. Végül úgy döntöttem, hogy egy fiktív, bár némely mintához azért hasonlító összeállítást valósítok meg. Amint látható, fehér alapra kerültek halvány- és középszürke foltok. Előbbieket festékszóróval halványan vittem fel, utóbbiakat ecsettel, némileg hígitva, majd később a redőkbe sötétszürkét folyattam. A jellegzetes nadrág kapcsán a szakértők felhördülhetnek, hogy a valóságban ezt multicamben viselik, és adott esetben efölé húznának egy vízálló téli álcanadrágot. Tudom, de nem érdekel, itt és most egy komplett téli álcát akartam láttatni. Mellesleg az M-4-es is kapott egy halvány fehér foltozást, a sisak pedig fehér-szürke jégtigris-csíkozást. A málha és a kamáslik a jellegzetes homokbarna színt kapták, a fotók alapján ugyanis ilyet viselnek az amerikai erőknél télen is. 

A már megszokott fatalpzatot használtam. A maszkoló szalaggal elkerített négyzetbe először néhány kavicsot ragasztottam, majd az AK Terrains sorozat havát kentem fel, vízzel felhigítva. Ezt később kiegészítettem némi porhóval, ügyelve, hogy a “kövek” tövébe és oldalára is kerüljön valamennyi, de persze a figura is kapott belőle, például a hátizsákon, a kamáslin és az M-4 előágyán. A rögzítéshez természetesen drótcsapolást alkalmazam, amelyhez már jó előre megfúrtam a talpzatot és a figura talpát is. A szokásos dögcédulára ezúttal nem a katona megjelölése került, hanem egy sokat látott angol nyelvű mondás, amit mostanra már mindenféle ország mindenféle fegyvernemének mindenféle alakulata elsütött, de pont ideillett: “Néha csak a vihar után süvítünk a helyszínre. Néha mi magunk vagyunk a vihar.”

Köszönetet mondok Dinónak a dögcéduláért

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr916456212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

g.d 2021.03.17. 21:07:19

A MARSOC a nyilvános fotók szerint legalább annyiszor használ woodland színű gyakorlót mint Multicam-et...
süti beállítások módosítása