MAKETT: P-51B Mustang
2008. augusztus 26. írta: Monty H.

MAKETT: P-51B Mustang

Revell 1:72

A híres és népszerű Mustang B változata még szenvedett némi hátrányt a későbbi D verzióhoz képest: mindössze négy géppuskát kapott és a kabintető sem biztosított olyan remek kilátást, mint a későbbi buborék alakú. Ezen felül már csak az okozott gondot, hogy a gép távolról eléggé hasonlított a német Bf.109-esre, és ez néha okozott kellemetlen meglepetéseket… Ennek ellenére nekem nagy kedvencem.

Monty: p51b by monty

Emlékszem, évekig vártam erre a makettre… A kilencvenes években elég kevés B Mustang volt a piacon. A Hasegawa 1:72-es méregdrága makettjei akkor elérhetetlenek voltak még, 1:48-ban pedig nem is létezett ez a verzió (leszámítva a Monogram ősrégi készletét). Nagyon drukkoltam, hogy valamelyik cég egyszer még rástartoljon a témára. 1999-ben aztán a Revell és az Academy is kiadta végre, mindkettő kiváló minőségben, a B változatot.

Monty: p51b by monty03

A Revell makettje sötétzöld műanyagból fröccsöntve érkezett. Az összeállítással nem volt komoly gond. A futóműszár rögzítése mondjuk lehetne kissé egyértelműbb is. A kabintető sajnos egy darabból készült, de legalább jól illeszkedik.

Monty: p51b by monty04
 
Kétféle, izgalmas festésre kapunk lehetőséget. Az egyik a Távol-Keleten bevetett amerikai olajzöld-szürke cápafogas verzió, a másik a britek által nyugaton használt, szintén cápafogas változat, a hagyományos szürke-zöld terepmintával. Nekem azonban más terveim voltak, mert már évek óta őrizgettem egy SuperScale-készlet matricasorát. Ennek segítségével Duane W. Beeson gépét készítettem el 1944 áprilisából, a 334. vadász-század kötelekéből, amelynek oldalán egy hatlövetűt szorongató dühös méhecske látható… A matricák felhelyezésével nem volt gond, gyönyörűen felsimultak a felületre.

Monty: p51b by monty01

A festésnél elkövettem azt a hibát, hogy túlságosan sötét zöldet használtam fel, és az olajzöldnél jellemző barnás árnyalat teljesen hiányzik így a gépről. Mivel azonban a jenkik használtak angol légierőtől kapott festéket is, ennyi tévedés talán még belefér. Aluminiumszínnel és szürkével szárazecseteltem a szükséges helyeken, hogy a kopást és a fakulást imitáljam, illetve a panelvonalakat is elárasztottam sötétszürkével.

Monty: p51b by monty05  

 Monty: p51d-B by monty

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr53714897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása