PC: Wolfenstein: The Old Blood
2019. április 03. írta: Monty H.

PC: Wolfenstein: The Old Blood

Mit is rejt a várhegy?

Pörgessük akkor tovább a Wolfenstein-szériát az Old Blooddal, mely a New Order után egy évvel, 2015 tavaszán jelent meg és valójában nem folytatása, hanem közvetlen előzménye a fenti játéknak.

01.jpg

A főhős, Blazkowicz bőrébe bújva, egy Wesley nevű brit ügynök oldalán hatolhatunk be az Alpok hegyei között megbúvó Wolfenstein-kastélyba. Feladatunk, hogy ellopjunk egy mappát Helga von Schabbs náci régész és SS-tiszttől, melyből megtudhatjuk, hol található Strasse tábornok titkos erődítménye (ide fogunk ugyebár a New Order legelején behatolni). A tervbe természetesen hiba csúszik, így a kastély mellett kénytelenek leszünk elruccanni a közeli falucskába ottani kapcsolatunkhoz, majd egy-két jóval vérfagyasztóbb helyszínre is...

Maga a játékmenet nem tér el lényegesen a korábbiaktól a fegyverhasználatot, a vértezetet és életerő-csomagokat illetően, vagyis felvehető holmikat mindenütt érdemes keresni, sőt, nélkülük esélyünk sincsen. Ereklyék helyett ezúttal aranyrögökre bukkanhatunk, de elszórt irományok, dokumentumok most is a kezünkbe kerülhetnek. Az elérhető eszköztár némileg bővült: a már látottak mellett előfordul távcsöves ismétlőpuska, lefűrészelt csövű mordály, rakétapisztoly és egy nagyon hasznos fémcső, mely afféle mindenes pajszerként jól jön falbontásnál, mászásnál vagy akár közelharcban. A szűkebb átjárókon már csak nekifutva és becsúszva tudunk átjutni és a csúszkálást a futásból való fékezésnél is megtapasztalhatjuk. Járműves rész csak ritkán adódik, de kellemes változatosságot hoz, különösen, amikor a felvonóban ragadunk és mindenki minket lő...

Bár a játék elvileg önálló darab, a játékidő alapján sokkal inkább kiegészítőnek éreztem. A netes végigjátszások között bő kétórás is akad, és szerintem én sem töltöttem három óránál többet vele. Nehezebb fokozaton nyilván kicsit hosszabb lett volna, de a New Order azért ilyen szempontból egyértelműen veri. A viszonylag rövid történet miatt kevesebb helyszínt is kapunk (csak három nagyobb van) és a sztori sem igazán kiemelkedő. Viszont pont a nagy előd miatt nyilván többeknek komolyabb elvárásai lesznek e téren, de tulajdonképpen összehasonlítani se érdemes a kettőt. Egyszerűen nincs idő közelebbről megismerni a mellékszereplőket, emlékezetes párbeszéd alig, még Blazko is ritkán dörmög magában, a hangsúly pedig olyannyira az akción van, hogy ez a játék valóban "csak" egy kiegészítő lemeznek tűnhet...

Ami más irányba tereli a forgatókönyvet és jól is működik, az a nácik okkultizmus iránti olthatatlan érdeklődésének kihangsúlyozása. Ez kiváló módja annak, hogy egy amúgy is fiktív, tehát viszonylag szabadon kidolgozható cselekményt még jobban megbolondítsanak. Nem mondom, a kastélynak is van egy hangulata, de a sziklák mélyén folyó ásatások járataiban, vérfagyasztó hangokkal és látvánnyal körülvéve érezni csak igazán, hogy nem normális, ami körülöttünk folyik... Az Old Blood egy másik vonulata már korántsem ennyire meggyőző, és talán nem számít spoilerezésnek, ha leírom, hogy bizony itt is találkozhatunk zombikkal. Az élőhalottak szerencsére csak viszonylag rövid időre bukkannak fel, hathatósan felkavarva a vérfürdőt, de igazi eredetiség nélkül.

A grafikáról vagy a zenéről nagyjából ugyanaz mondható el, mint a New Ordernél. Ilyen téren nem fogunk csalódni. A multis játékrész viszont ezúttal is hiányzik, "cserébe" a Challenge módban bizonyos pályákat újra végigjátszhatunk úgy, hogy ezúttal pontokat is kapunk a lelőtt ellenfelekért; szerintem ez így nagyon gyenge próbálkozás. Extrák címszóval is csak statisztikákat, stáblistát, koncepciós ábrákat és összefoglalókat, meg hasonlókat kapunk.

Az Old Blood tehát egy mellékes kalandnak megteszi, de teljes értékű programnak nem nevezném. A fanatikusok elszórakozhatnak vele pár óráig, de újrajátszani szerintem ők se nagyon fogják. Na, mindegy, van még más Wolfenstein-epizód...

Kiegészítő lemeznek elmegy.
Értékelés: 7/10

Negatívumok:
*Multis rész nincs benne
*Nagyon rövid
*Nincs igazi újdonság
*Átlagos párbeszédek

Pozitívumok:
*Meggyőző hangulat
*Szép grafika
*Vérfagyasztó fordulatok
*Változatos (bár kevés) helyszínek
*Új fegyvertípusok

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr914643326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása