PC: Ghost Recon Advanced Warfighter
2010. március 28. írta: Monty H.

PC: Ghost Recon Advanced Warfighter

Tom Clancy gyermekei újra bevetésen

Mexikóváros, 2013. Lázadás, puccs, káosz – és persze a mindenható Egyesült Államok Tom Clancy által megálmodott különleges alakulata, amely az elsők között ér a helyszínre, hogy rendet tegyen… Városi harc – ultramodern formában: a Ghost Recon-sorozat Advanced Warfightere erről szól.

Az egyszerű FPS-ek közül a taktikai vonal emeli ki ezt a játékot, amelynek szerves alakítói vagyunk, vagyis parancsnokként tevékenykedünk. Volt már szerencsém olyan játékhoz (First to Fight), ahol létezett ilyen lehetőség, vagyis a lövöldözés mellett még utasításokat is adhattunk katonáinknak. Annak a játéknak a végén úgy éreztem, nem tudtam teljesen kihasználni ennek előnyeit, de az Advanced Warfighterben már elszántam magam arra, hogy mindenáron taktikusabb módon hajtsam végre a feladatokat. Három lövészünknek tehát együtt vagy külön adhatunk parancsokat (mozgás, támadás, fedezés, helyben maradás, stb.), ehhez az egér középső gombját használhatjuk, ahol kijelölhetjük az egyes utasításokat. A taktikai térképen is elvégezhető mindez,  ami nagyon előnyös, ha mondjuk egy épület megkerülésére adunk parancsot. Sajnos katonáink reakciója hol profi, hol  suta. Ennek következtében többször is elveszítjük majd egyik vagy másik emberünket, ami nem nagy öröm, főleg, mikor teljesen egyedül maradunk…

Az, amit technikai vonalon látunk a programban, valóban a közeli jövő zenéje. Az ultramodern katona (de ha nem is az ő, legalább a parancsnoka) taktikai kijelzője jó eséllyel a valóságban is segíteni fogja a katonákat. Ez nemcsak a tervezést, illetve a harchelyzethez való gyors alkalmazkodást teszi lehetővé, hanem az egyes katonák közötti szerencsétlen tűzpárbajok esélyét is minimalizálhatja.

Természetesen a lőfegyverek is a legmodernebbek, például a nemrég rendszeresített SCAR és M-8 gépkarabélyok. Felszerelésünket a bevetés előtt magunk válogatjuk ki, és ezeket különböző tartozékokkal (például hangtompítóval, gránátvetővel vagy optikai irányzékkal) egészíthetjük ki. Érdekes részlet, hogy ha csak részben kiürült tárat cserélünk ki, akkor a fegyverben nem harminc lőszer lesz, hanem harminc plusz egy. Miért? Mert az előző tár egy lőszere már a töltényűrben volt, mikor tárat cseréltünk. Nagyon kíváncsi voltam, hogy melyik programban fognak erre először gondolni.

A lineáris pályákat felejtsük el, mert az utcák labirintusában általában nemcsak egyféle utat választhatunk. A játékterep bizony elég nagy és a környezet szépen kidolgozott. A szerteszét heverő palackok és sörösdobozok például szépen csörömpölnek és arrébb gurulnak, mikor rájuk lépünk. Belépve egy árnyékosabb helyre kell néhány másodperc, amíg szemünk alkalmazkodik a fényviszonyokhoz. Ha futásból hirtelen letérdelünk, láthatjuk, amint emberünk térdre esik, port kavarva fel maga körül. Nem csoda, hogy a megjelenés idején, 2006-ban csúcskategóriás gép kellett hozzá. A zene nem túl hangos és nem túl változatos, de nagyon hangulatos.

A program erőssége, hogy jól szimulálja a modern elit katona világát: értem ezalatt azt, hogy viszonylagos pontossággal tudunk célozni és tüzelni (vö. Medal of Honor Airborne), de nem vagyunk golyóállóak, vagyis egészségi állapotunk igenis romlik a becsapódó lövedékek nyomán, és bizony itt hiába is keresünk EÜ-csomagokat... Ez olykor óhatatlanul elhalálozásunkhoz fog vezetni, és itt szólni kell a sajnálatos mentéshiányról is: akárcsak a Men of Valorben, itt sem tudunk menteni – a gép automatikusan készít mentett állást, néha azonban idegesítően ritkán, és nem mindig a részfeladatok megoldásával párhuzamosan. Erre azért ügyelni kellett volna… Röviden és tömören, a játék pofátlanul nehéz, és ezt nemcsak én állítom. A halálunkkor látható videóüzenet pedig már tizedik alkalommal is az agyunkra megy majd, melyben parancsnokunk elrendeli a teljes kiürítést – csak mert minket kilőttek. Ez azért meredek.

Összességében tehát egy nagyon figyelemreméltó játékról van szó, melyet a jól kihasználható csapatvezetési lehetőség miatt mindenkinek ajánlok, aki az agyát is használni szeretné egy-egy szimulált harcfeladat megoldásához. Mellesleg a sorozat legújabb darabja, a Future Soldier pár hónapon belül megjelenik…


Értékelés: 9/10
Valósághű, ergo dögnehéz taktikázás. Csak kitartó játékosoknak!

Negatívumok
*Túlzottan nehéz
*Automatikus mentés

Pozitívumok
*Csapatvezetési lehetőség
*Nem lineáris játékmenet
*Szép grafika
*Kiváló hangok
*Ultramodern harc hiteles formában

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr491841959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása