PC: Call of Duty - Modern Warfare 2
2009. november 14. írta: Monty H.

PC: Call of Duty - Modern Warfare 2

A közeljövő csataterein

Az őszi szezon vitathatatlanul legjobban várt játéka, a Modern Warfare 2 végre megérkezett. Be kell valljam, én a végén már tényleg számoltam a hátralevő napokat, mert az előző rész, a szakfolyóiratok vonatkozó cikkei, illetve a YouTube izgalmas videói után olyan érzésem volt,  tényleg nagyot fog ütni… Nem csalódtam.

Öt év telt el azóta, hogy hőseink – köztük MacTavish őrmester – sikeresen elhárították az Imran Zakhaev jelentette fenyegetést. Azóta viszont számos nyugtalanító dolog történt: Oroszországban többek között nemzeti hőssé emelték a fent említett bajkeverőt… Utódja, egy bizonyos Makarov pedig mindent elkövet, hogy bosszút állhasson a nyugati világon. Mindaz, amit az előző rész története csak kilátásba helyezett, itt már bizony megvalósul… Mintha a globális terrorizmus legdurvább módszerei és a hidegháború egykor oly divatos rémképei vegyülnének itt össze. Persze sohasem lehetünk biztosak abban, ki az igazi ellenség, és erre a saját kárunkon itt is rá kell döbbennünk…

Ahogy az ilyen játékokban szokás, egy rövid, de nagyon hangulatos és abszolút passzoló bemelegítőpályán ismerhetik meg a mozgás és az alapvető fegyverkezelés titkait azok, akik nem játszottak eddig hasonló programmal. Újfent nem egyetlen karakterrel nyomulhatunk. Katonáink között van a már ismert MacTavish (immár százados) az SAS színeiben, vagy az amerikai Ramirez közlegény, a 75. rangerektől, és még mások is, akik közül – ez nyilván kitalálható – nem mindenki éri meg a játék végét. Egyébként az előző epizódhoz hasonlóan most is kétféle jellegű küldetéssel állunk szemben: hol raj- vagy szakaszszinten, hol párfős csapatban dolgozunk. Van itt még számos új helyszín és feladattípus, no és persze új vasak (például M-240 Bravo géppuska, vadnyugati stílusú Winchester, a Minimi Para változata, SCAR, FAMAS, FN FAL puska, M-14 EBR, stb.) tűnnek fel a jól ismert „régiségek” (Stinger, Javelin, Barett, Claymore-akna, stb.) mellett - bár néhány régi ismerős (például a G-3) most hiányzik.

Az ellenségtől felkapott fegyvereken most már véletlenszerűen ott találhatók az azelőtt csak multiplayerben szerezhető kiegészítők (például amikor először felszedtem egy RPD golyószórót, meglepődve tapasztaltam, hogy egy ACOG-irányzék figyel rajta…). A fegyverek külseje még élethűbb lett, és a kezelésüket is picit továbbfejlesztették. Pisztolyunkat előrántva például késünk is előkerül, ezt ilyenkor bal kezünkben tartjuk. Úgy látom, a grafika minden szempontból jobb lett, de nagy szó, hogy a gépigény ezzel párhuzamosan nem nőtt jelentősen.

Egyéb újítások? A fegyvertuning mellett jól használhatók a falbontó töltetek, melyeknél a meglepetés erejét úgy szimulálják, hogy behatoláskor a meglepett ellenség lassított felvételen reagál a támadásra (ugyanezt az eljárást az SAS – A biztonságos holnapért című játékban is láthattuk, de annak nagyjából ez volt az egyetlen igazi pozitívuma). Időnként rendelkezésünkre áll egy felfegyverzett Predator felderítőgép is, melynek általunk célra irányított rakétái nagy segítséget jelentenek például páncélozott célok ellen. Az előzetesekben villogtatott, fegyverre csatolható szívritmus-érzékelő többször is előkerül, ködben vagy füstben ez különösen előnyös segédlet, akárcsak az infrairányzék, amellyel azonban néha ellenségeink is rendelkeznek. A tömegoszlató pajzsot is célszerű néha felhasználni, mivel golyóálló kivitelének hála lényegesen biztonságosabbá teszi az ellenséges állások megközelítését. A halálközeli vörös vakságot most vércseppekkel is megtoldották. Ehhez csapjuk még hozzá az újfajta járműveket is, melyeken az utazás garantált adrenalinlöketet jelent…

A már ismerős műholdas átvezető képsorok, a bajtársaktól és a rádióból hallható szövegek (a hangok között híres színészek, például Lance Henriksen, Barry Pepper és Keith David) megint csak sokat tesznek az összhatás érdekében, és persze a filmszerű, szriptelt képsorok most sem hiányozhatnak. A játék forgatókönyve nem utolsó, bár nem is eget rengető (apropó, pár hete felröppent a hír, hogy a Call of Duty nemsokára talán filmben is viszontlátható lesz; erre csak annyit mondhatok, kíváncsian várom), és természetesen most is tanúi lehetünk pár „hajszál híján”-pillanatnak.

Le merném fogadni, hogy a történetet közismert veterán katonák könyvei alapján is alakították – gondolok itt például az olajfúrótorony elleni támadásra, melyet mintha egy az egyben Richard Marcinko (egykori SEAL-kommandós) valamelyik regényéből emelték volna ki, vagy a hídon átkelős afganisztáni részre, ami le se tagadhatná rokonságát a Gyilkos megszállás második részével, de koponyamintás maszkot viselő, Ghost (Kísértet) fedőnevű kollégánk külsejét is mintha egy az egyben a Nehéz idők Christian Bale-féle rangeréről nyalták volna le… A helyszínek kapcsán is kalapot emelek a készítők előtt: akár Kazahsztán hófedte hegyei között, akár Rio de Janeiro nyomortelepének sikátoraiban, vagy a Gulag egyik börtönkastélyában léptünk akcióba, csak ámultam és bámultam. A Modern Warfare se volt gyenge ilyen szempontból, de most még egy lapáttal rátettek. Ahol lehet, a részleteket is feljavították: például egyes helyszíneken a menekülő civilek, míg a riói piacon a ketrecükben ugráló tyúkok nehezítik meg a célzást…

A játék elkezdésekor egy érdekes kérdést tesz fel a program: át akarjuk-e ugrani a vitatható részeket? Ekkor még csak arra tudtam gondolni, hogy egyes jelenetek szimplán túl véresek lesznek, később azonban rájöttem, hogy a probléma más jellegű. Az egyik küldetésben ugyanis álruhás amerikai ügynökként egy orosz banda beépített tagjaként részt kell vennünk egy polgári repülőtér utazóközönségének lemészárlásában… A játék ilyesféle tartalma miatt egyes országokban nem is kerülhetett piacra, és félek, a cég és az egész franchise jó hírének is sokat árthat – tizennyolcas karika ide vagy oda. Jómagam – bár továbbra is tisztelem a készítők hitelességre való törekvését – nem éltem volna az ilyen történeti elemekkel (főleg, hogy szerintem az a pálya majdhogynem irreleváns) és kis túlzással a halovány sikerű World At War berlini pályáján látottakhoz hasonlíthatnám a dolgot, ahol fegyvertelen német hadifoglyok kivégzését várta el tőlem az őrmester elvtárs… Úgy vélem, ilyen erősen vitatható megoldások nélkül is működne (és ugyanúgy eladható lenne) a játék.

A körülbelül 4-5 órás egyjátékos hadjárat után megint csak valami más következik. Az előző rész – szerintem remek – újítása, az Arcade helyett most adva vagyon a SpecOps mód, ahol – részben a játékból ismerős helyszíneken – kell adott feladatokat megoldanunk egyedül, vagy párban. Hol egy adott körzetet kell megvédenünk a hullámokban támadó ellenfelektől, hol nekünk kell áttörnünk egy katonáktól és roncsoktól hemzsegő hídon., vagy épp adott idő alatt hatástalanítani néhány bombát. (Részletes ismertető a cikk végén található.) Azoknak, akik nem tudnak multizni, szerintem be fog jönni. Egyetlen negatívum ezzel kapcsolatban, hogy bizonyos feladatoknál nem elég véletlenszerű az akció (értsd: a bombahatástalanítós pályán a szeretetcsomagok mindig ugyanott vannak, vagy a riói pályán az ellenfelek és kutyák , sőt civilek elhelyezkedése is lényegében ugyanaz), illetve egyes pályák szólóban szinte leküzdhetetlenek. Létezik még egy „Modern Warfare-múzeum” mód, de annak lényegére még nem jöttem rá…

Díjnyertes helyszínek
Az előző rész, sőt már a Call of Duty 2 is nagyon szép és hangulatos pályákkal hízelgett nekünk, de most megint ámulhatunk. Sokat vitatkozhatnánk arról, melyik helyszín sikerült a legjobban, de a kritikák alapján sejthető, hogy a riói nyomornegyed vinné el a fődíjat, ha maholnap szavazásra bocsátanánk a kérdést. Ez a pálya nemcsak azért figyelemreméltó, mert maga a környezet gyönyörűen kidolgozott, hanem mert kellően változatos is, illetve az utunkba kerülő alakok között nemcsak banditák akadnak, hanem fegyvertelen civilek és jó pár acsargó blöki is. Mivel nem egy teljes századdal masírozunk be ide, hanem mindössze néhány elitkatona társaságában, rögtön megérezhetjük, milyen érzés egy teljesen ismeretlen városi környezetben, hatalmas és helyismerettel rendelkező túlerővel szemben levadászni a célpontot, miközben ártatlan járókelők is téblábolnak az utunkban – az igazi városi harcban is ugyanilyen veszélyek lesnek a katonára.
Egyéb jelöltjeink lennének: az olajfúrótorny, a Gulag várbörtöne, a ködös orosz hegyek, az afgán roncstemető és az esőverte amerikai főváros éjszaka.



A fő kérdés persze az, hogy mennyire más ez a játék az előzőhöz képest? Ráncfelvarráson esett egyszerűen át a Modern Warfare, vagy sikerült valami totálisan újat alkotni? Hajlanék arra, hogy az új rész minden szempontból folytatás, továbbfejlesztett formában ugyan, de folytatás, amely elsősorban nem újításaival, hanem jól kidolgozott, már meglevő elemek továbbfejlesztésével és továbbra is magas minőségi szintjével aratja majd le a babérokat. Sok FPS van manapság, amiről ennyi sem mondható el… Vagyis röviden és tömören, ez a játék határozottan megéri az árát, annak pedig, akinek tetszett az előző rész, szerintem garantált szórakozást nyújt majd. Sajnálatos ténynek tartom viszont, hogy díszdobozos verzió (artbookkal, éjjellátóval, stb.) PC-változathoz nem létezik, bár idővel szinte biztosan megérkezik valami hasonló, ahogy az előző részeknél is történt.

Kíváncsian várom a folytatást, mivel – talán nem lövöm le a poént, ha elmondom – hőseink kalandjai ezzel még mindig nem érnek véget…

Értékelés: 10/10
Szerintem az év játéka. Szép volt, fiúk. Várjuk az újabb részt!

Negatívumok:
*Rövidke az egyjátékos hadjárat
*Egy feleslegesen vérengzős (de legalább kikapcsolható) pálya
*Valamivel szegényesebb beállítási lehetőségek (lásd: a célkereszt nem kapcsolható ki és nincsen beépített screenshot-készítési lehetőség)

Pozitívumok:
*Hangulatos és izgalmas
*Remekül kidolgozott történet
*Hiteles és változatos környezet
*Szép grafika és kiváló hangok
*Járműves részek
*Remek zene (by Hans Zimmer!)
*Újabb (sokszor tuningolt) fegyvertípusok
*Változatos feladatok és küldetések
*SpecOps-mód

 

  

SPECIAL OPS-MÓD

Röviden tekintsük át a nagyon is izgi SpecOps-mód pályáit és feladatait. Az egyes küldetések teljesítésével csillagokat gyűjthetünk, és adott számú csillag megszerzésével ugorhatunk szintet. Értelemszerűen az Alfa fokozatú pályák a legkönnyebbek.

ALFA FOKOZAT

The Pit
A bemelegítő pálya szituációs lőterén roboghatunk végig, és időteljesítményünktől függően érdemelhetjük ki a csillagokat.

Sniper Fi
A hólepte kikötő egyik épületéről kell visszavernünk az ellenséges rohamokat. Ehhez mesterlövészpuska, szenzoros golyószóró, Claymore-akna, és nem utolsó sorban a Predator felderítőgép rakétái állnak rendelkezésünkre.
Tipp: mielőtt az első roham megindulna, szedjük össze a Claymore-okat a tetőn, illetve az épület tövében. Tegyünk belőle a lépcsőre, a lépcső és a létra tetejére, lehetőleg, úgy, hogy alulról ne lehessen szétlőni őket. A támadások szünetében mindig pótoljuk a felrobbantakat. A Predatorokat a lehető legsürgősebben vessük be, amint feltűnik az ellenség egy-egy hulláma, és igyekezzünk a járműveiket szétlőni.

O Cristo Redentor
A riói nyomornegyed sikátorait kell megtisztítanunk a helyi banda tagjaitól. Nehézségi szintenként egyre több ellenfél és kutya van, illetve egyre kevesebb civil áldozatot tolerál a program.
Tipp: a civilek, illetve az ellenfelek feltűnése sajnos vagy szerencsére nem esetleges, vagyis ki lehet tapasztalni, hogy hol kell biztosan számítanunk fegyvertelen menekülők és fegyveres banditák feltűnésére. A benzines hordókat és a lőszerfeltöltési pontokat célszerű felderíteni.

Evasion
A havas erdőn keresztül kell átlopakodnunk a faluig, számos őrön és kutyás járőrön keresztül. Hagyatkozzunk a hangtompítós fegyverekre.
Tipp: nem kell sietni, kússzunk-másszunk, ahelyett, hogy rohannánk, és alaposan figyeljük meg a többtagú járőröket, mielőtt tüzet nyitunk.

Suspension
Végig kell haladnunk egy lassan összedőlő hídon, elhagyott járművek és rengeteg ellenséges katona közepette.
Tipp: ne siessünk, hanem szánjunk elegendő időt egy-egy szektor kipucolására. Vigyázzunk a potenciálisan felrobbanó autók közt járva. A híd felénél felbukkanó ellenséges helikoptert szerencsére kézifegyverrel is lelőhetjük, bár több tárra is szükség lesz ehhez.


BRAVO FOKOZAT
Overwatch
Ezen a csak kétjátékos módban játszható, éjszakai pályán a feladat az, hogy a földön lévő játékosnak meghatározott idő alatt kell eljutnia a térkép egy adott pontjáig, miközben a társa egy AC-130-as repülőgép fedélzetéről, éjjellátó megfigyelés mellett nyújt neki hathatós fedezetet és veszi tűz alá az őt megállítani szándékozó jelentős létszámú csapatokat.
Tipp: A játékosoknak érdemes élő beszédkapcsolatban állniuk egymással, ugyanis az AC-130-ról szépen látszanak az ellenséges erők mozgásai és így fentről folyamatos instrukciók adhatók a lent levő társnak. Az előrejutás meggyorsítása érdekében hasznos, ha az AC-130-as repülővel leszedjük az (éjjellátóval egyébként kissé nehezen észrevehető) ellenséges csapatszállító helikoptereket, még mielőtt lerakhatnák a katonákat; erre a célra a 25mm-es gépágyú a legalkalmasabb.

Body Count
Az ellenség inváziós erői lerohanják az amcsi kertvárost, mi pedig az egyik kajálda épületébe szorulunk vissza. Adott számú ellenfelet kell likvidálnunk. Parancsnokunk rádión ad információkat a közeledő alakulatokról.
Tipp: legyen nálunk infrairányzékos fegyver, de közelharcra alkalmas vas is. A legjobb, ha az épület hátuljához, a szemeteseket tartalmazó hátsó udvarba húzódunk és a kijáraton keresztül figyeljük a távolabbról érkező ellenséges katonákat.

Bomb Squad
A riói nyomornegyedben kell három bombát hatástalanítanunk, a helyi banda szívmelengető ellenállása közepette.
Tipp: a bombák mindig ugyanott vannak, érdemes a legközelebbi hatástalanításával kezdeni, majd elindulni a lejjebb találhatók fele. Egy-egy robbanószerkezet környékét előbb pucoljuk teljesen ki, majd vágjuk el a drótot. A kéket. Vagy a pirosat…

Race
Az egyik első küldetésből ismerős útvonalon száguldhatunk végig motoros szánunkon az ellenfél képviselőinek ritkítása mellett.
Tipp: lehetőleg az útra figyeljünk, ne az ellenfelekre.

Big Brother
A feladat hasonló, mint az Overwatch esetén. Itt egy Black Hawk fedélzetéről kell segítséget nyújtanunk a földön ragadt társunknak, hogy eljuthasson a térkép másik végébe, egy étterem tetején lévő biztonságos leszállóhelyhez, hogy elmenekülhessen az oroszok által megszállt városból.
Tipp: Itt talán még fontosabb, hogy folyamatosan beszélni tudjunk a társunkkal, ugyanis a talaj felett köröző Black Hawkról nem mindig tudjuk őt fedezni, mivel a házak és egyéb tereptárgyak gyakran takarják őt, illetve az ellenséges erők képviselőit. Jól bevált módszer, hogyha a földön harcoló játékos kicsit előreszalad, hogy az ellenséges katonákat előcsalogassa, majd visszarohan fedezékbe és hagyja, hogy a társa a helikopterről elvégezze a piszkos munkát. A pálya sikeres befejezéséhez jó taktika, ha a benzinkúttól az étteremig sprintelünk, majd habozás nélkül felrohanunk a tetőre és egy kémény fedezékében meghúzzuk magunkat, így az utánunk rohanó katonákat a Black Hawk a gépágyúval ártalmatlanítani tudja.


CHARLIE FOKOZAT
Hidden
Az előző részből ismerős csernobili pálya továbbfejlesztett változata. Hosszú lopakodás árán kell kijutnunk a körzetből, miközben álcagúnyás orvlövészek és járőrök keserítik meg életünket.
Tipp: itt aztán tényleg nem ér kapkodni. De érdemes az épületekben felnézni, hátha van emelet, ahonnan ellenőrizhetjük az előttünk elterülő tájat.

Breach & Clear
A börtön zuhanyblokkján átvágva kell kijutnunk. Fentről is jön az áldás, ellenfeleink között pedig akad tömegoszlató pajzzsal ellátott keljfeljancsi is. Egyedül játszva nagyon nehéznek tűnhet, de megfelelő taktikával van esély a sikerre.
Tipp: mozogjunk sokat ide-oda, és nagyon figyeljünk minden irányba. Az emeletről lődöző rosszembereket a lézerük alapján könnyű kiszúrni, és gránátokat is bevethetünk az ügy érdekében. Három terem áll előttünk, mindegyiket alaposan tisztítsuk meg, mielőtt továbbindulnánk. A tömegoszlató pajzsos mukik a második teremben tűnnek fel. Érdemes visszahúzódni ekkor az első hátuljába és a gránátvetővel, illetve a gránátokkal nekik esni. Ha fürgék vagyunk, hátulról is meglephetjük őket, de fontos, hogy ekkorra már ne maradjon ellenség az emeleten.

Time Trial
A Race továbbfejlesztett változata. Elég kevés a rendelkezésre álló idő, ezért a zászlócskák érintésével kell további másodperceket gyűjtenünk. Viszont ellenfelek legalább nincsenek.

Homeland Security
Az egyik legdurvább SpecOps-pálya. Öt egyre erősödő hullámban támadnak az oroszok. Az utolsókban már PSZH-k, Predatorok és helikopterek is lesznek. Szerencsére rendelkezésünkre áll infrairányzékos puska, Claymore-aknák, Vulcan gépágyúk, sőt páncéltörő rakéták is. Parancsnokunk rádión ad tippeket.
Tipp: az induláskor nekünk balra eső kajáldába vegyük be magunkat. Használjuk a Claymore-okat hátsó, a Vulcanokat mellső védelemben. Mivel az ellenséges helikopterek a ház belsejében is kiszúrnak, figyeljünk rájuk nagyon. A Predatorok csak akkor nyitnak ránk tüzet, ha elhagyjuk az épületet, de ezt ki is használhatjuk, mert sokszor saját katonáikat is megtizedelik. Ha nagyon nem megy, akkor javaslom a YouTube-ról ellesett abszolút nyertes taktikát: állítsuk fel mindkét Vulcant a kajálda pultja MÖGÖTT: ott aztán nem fogják tudni őket szétlőni, nekünk pedig csak azzal a pár bajkeverőkkel kell elbánnunk, akik még így is áttörnek, illetve a helikopterekkel és a PSZH-kkal.

Snatch & Grab
A roncstemetőn kell átvágnunk, megszereznünk egy laptop tartalmát és lelépni. Itt kerülünk először szembe páncélos-géppuskás óriásokkal, a Juggernautokkal. (A szó jelentése kb. „elsöprő erő”.)
Tipp: a Juggernautok megjelenésére baljós zene figyelmeztet. Figyeljük a kijelzőt, hogy lássuk, merről várható, és lehetőleg tartsunk tisztes távolságot ezektől a szörnyektől. Ellenük igazából csak a nehéz mesterlövészpuskákat, illetve a géppuskákat tudom ajánlani, de így is jó pár sorozatra szükség lesz, mire leterítünk egy ekkora dögöt. A villanógránáttal viszont lelassíthatjuk őket, és míg eszmélnek, alaposan megsorozhatjuk őket.

DELTA FOKOZAT

Wardriving
Az inváziós erőktől hemzsegő kertvárosba ruccannunk ki, ahol Strykerünk tűzfedezete alatt kell három laptop tartalmát letöltenünk a házról házra folyó harcokban.
Tipp: kezdjük az akciót a legtávolabbi laptopnál és visszafelé húzódjunk, úgyis arra kell majd visszamenni.

Wreckage
A Suspension újabb változata. A híd megtisztítása most kiegészül azzal, hogy az összes ottani járművet szét kell lőnünk. Nem nagy ügy.

Acceptable Losses
A hóviharban kell három töltetet elhelyeznünk a ködlepte és hófúvásos orosz reptér különböző pontjain. Lehetőleg lopakodó módban tegyük mindezt.
Tipp: ha kiszúrnak, húzódjunk vissza és várjuk ki, míg lenyugszanak. Használjuk a szenzoros és hangtompítós fegyvereket.

Terminal
A reptéren kell átvágnunk, rengeteg pajzsos rohamrendőr között rendet vágva. Egyedül játszva iszonyú nehéz pálya.
Tipp: használjuk a gránátokat és a villanógránátokat a pajzsos mukik ellen.

Estate
Egy szovjet dácsát és környékét kell megtisztítanunk. Adott számú ellenfél van, köztük több álcagúnyás orvlövész és Juggernaut.
Tipp: alapvetően váltogatnunk kell lopakodó és rohamozó mód között. Ügyeljünk arra, hogy az orvlövészek a pálya túloldaláról is elérhetnek minket.

ECHO FOKOZAT
Wetwork
A fúrótornyot kell megtisztítani, illetve kiszabadítani a túszokat, úgy, ahogy a játékban már láttuk. Ellenséges helikopter felbukkanása is várható. Igen nehéz pálya, pláne egyedül játszva.
Tipp: itt is haladjunk szektorról szektorra és gondosan végezzünk minden ellenféllel. A tetőn találunk majd infrairányzékos fegyvert, a lépcsőtől nem messze.

High Eplosive
Tíz Juggernautot kell hidegre tenni a riói sikátorokban. Ehhez csak Claymore-okat, M-79-es gránátvetőt és RPG-t, nomeg gránátokat és kést használhatunk.
Tipp: „Hülyeség még megpróbálni is” – olvasható az összefoglalóban. Nos, megfelelő taktikával nem is olyan nehéz… Először is, tartsuk a távolságot, mivel a gránátvető lövedéke 20 méteren belül nem tud robbanni, maximum koppanni. Ha megláttunk egy Juggie-t, egy gránáttal kedvesen fordítsuk magunkra a figyelmét, majd iszkiri. A megfelelő házsarkoknál fékezzünk és visszanézve várjuk meg, míg felbukkan, ekkor kínáljuk meg egy újabb szeretetcsomaggal. Néha helyezzünk el az útjában egy-egy Claymore-t is. A villanógránátok is jól jöhetnek, mivel ettől annyira lelassul, hogy több gránátot is beleereszthetünk. Sajnos eljön az idő, amikor egyszerre több ilyen szörny is kerget minket. Mivel lassan reagálnak sokszor el is futhatunk mellettük. Egyáltalán nem reménytelen a helyzet!

Armor Piercing
Tizenöt Juggernautot kell elintézni a fúrótornyon.
Tipp: „Ez valószínűleg lehetetlen.” És nem! Indulásnál kapjuk fel a földről a nehéz mesterlövészpuskát és egy gránátvetőt. Ha feltűnik egy óriás, késleltessük, amíg csak lehet, majd vonuljunk vissza a legközelebbi sarokig, és onnan folytassuk a tüzelést. A környezet miatt nincs nagyon hely taktikázni, úgyhogy izzasztós egy pálya.

A kétjátékos pályák ismertetőjéért köszönet mondok Karesznek.


Az elhalálozásunkkor látható idézetek többsége immár nem annyira frappáns, de néhányat azért beszúrok.

„It is easy to take liberty for granted, when you have never had it taken from you.”
- Dick Cheney

„Könnyű a szabadságot természetesnek venni, ha még sohasem vették el tőled.”
– Dick Cheney


„I would not say the future is necessarily less predictable than the past. I think the past was not predictable when it started.”
– Donald Rumsfeld

„Nem hiszem, hogy a jövő mindenképp kiszámíthatatlanabb, mint a múlt. Szerintem a múlt sem volt kiszámítható, amikor elkezdődött.”
– Donald Rumsfeld


„If you are ashamed to stand by your colours, you had better seek another flag.”
– Anonym

„Ha szégyellsz odaállni a zászlód mellé, keress magadnak másikat.”
– Ismeretlen


„Those who plot the destruction of others, often perish in the attempt.”
– Thomas Moore

„Akik mások elpusztítására törnek, eközben gyakran maguk is odavesznek.”
– Thomas Moore


„If you want a symbolic gesture, don’t burn the flag; wash it.’
– Norman Thomas

„Ha jelképes cselekedetre vágysz, ne égesd el a zászlót, inkább mosd ki.”
– Norman Thomas


„If an injury has to be done to a man it should be so severe that his vengeance need not be feared.”
– Machiavelli

„Ha már megsebesítesz valakit, legyen a seb olyan súlyos, hogy ne kelljen félned a bosszújától.”
– Machiavelli


„Live well. It is the greatest revenge.”
– The Talmud

„Élj jól. Ez a legnagyobb bosszú.”
– A Talmud


„As we express our gratitude, we must never forget that the highest appreciation is not to utter words, but to live by them.”
- J.F. Kennedy

„Hálánk kifejezéseként nem szabad elfelejtenünk, hogy a legnagyobb hála nem szavak ismételgetése, hanem az eszerint való élet.”
– J.F. Kennedy


„I love American more than any other country in this world; and, exactly for this reason, I insist on the right to criticize her perpetually.”
– James Baldwin

„Jobban szeretem Amerikát, mint bármely más országot, és éppen ezért ragaszkodom ahhoz a jogomhoz, hogy állandóan kritizáljam.”
– James Baldwin


„The nation is divided, half patriots and half traitors, and no man can tell which from which.” – Mark Twain

„A nemzet felerészt hazafiakból, felerészt árulókból áll, és senki nem tudja, melyik melyik.”
 - Mark Twain


„A citizen of America will cross the ocean to fight for democracy, but won’t cross the street to vote…”
– Bill Vaughan

„Az amerikai állampolgár akár az óceánon is átkel, hogy harcoljon a demokráciáért, de nem battyog át az utca túloldalára, csak hogy leadhassa a szavazatát…”
– Bill Vaughan



Aki nem aggódik amiatt, hogy néhány képpel teljesen elrontom a meglepetést, az sasolja meg az alábbi screenshotokat is.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr501524820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommm 2009.11.14. 15:49:07

Kb a játék felénél tartok most, de minden pillanatát kiélvezem. Az első végigjátszás az igazi élmény, utána már nincs meglepetés.

A cikkel 100%-ban egyetértek, bár engem nem vágott földhöz a repteres pálya, sőt, még sajnos bizsergést is éreztem párszor belelőni a tömegbe.

Te amúgy megvetted? Multival és mész?

dartsnyil 2009.11.14. 15:56:13

Üdv!
Ezek szerint bevált a Fraps!
A cikk méltó a játékhoz!

St. Hubertus 2009.11.14. 23:49:36

Eddig egy órát játszottam, ez alapján egyetértek a kritikával.
A népgyilkolós rész nekem is sok volt, csak a sebesülteket lőttem, ne szenvedjenek:D Felesleges.
Ha végigviszem, jöhet a multi.

Monty H. 2009.11.15. 12:29:40

@Tommm: Én bizony megvettem, de a multit még nem próbáltam.

DanielRock · http://haikupower.blog.hu 2009.11.15. 12:59:57

„Ha már megsebesítesz valakit, legyen a seb olyan súlyos, hogy ne kelljen félned a bosszújától.”

ez aztán frankó idézet.
Kül nem tok ehhez mit hozzáfűzni, remélem nekem is hasonló élményeim lesznek

Sztag (törölt) 2009.11.16. 15:58:42

Azért nem kell teljesen elvakulni a Call of Duty név hallatán, szerintem ez a játék kevesebb, mint kéne lennie. A multiplayerről mondjuk én sem tudok nyilatkozni, mert azt nem játszottam, de a Single Player campaign inkább egy üzleti fogásnak kitűnő, mint egy egész Call of Duty névnek. (Persze nem kell félreérteni, nekem is nagyon tetszett). Az egyedüli problémám csupán annyi, hogy egy 5-6 órás játékmenetbe annyi mindent próbáltak belesűríteni, hogy klasszikus "megyek és lövök" rész szinte már alig volt, ami elvileg az egész lényege kéne, hogy legyen. Persze kell színesíteni a játékmenetet, de ez itt már annyira túlzsúfolt lett, hogy néha inkább csak mentem volna a gépkarabéllyommal és lőttem volna az ellent, amit azonban nem tehettem. Persze ez fogható a modern, asszimetrikus hadviselés jellegére is, de szerintem ebben az esetben ez a túlzott sikerhajhászás.
Ennek ellenére természetesen egy újabb igényes, IW-színvonalú CoD, de nagyon érződik benne, hogy a következő részre készülnek.

Monty H. 2009.11.17. 10:50:23

@Sztag: El kell ismerni, hogy tényleg nagyon zsúfolt, pláne elsőre, de azt hiszem, a különleges alakulatok világa sokszor nemcsak kémkedésből, felderítésből és megfigyelésből áll. Márpedig az ilyen játékok szinte mindig a pörgős részekre hajtanak...
Azt viszont nem értem, hogy "néha inkább csak mentem volna a gépkarabéllyommal és lőttem volna az ellent, amit azonban nem tehettem"...
???

Sztag (törölt) 2009.11.18. 15:42:21

@Monty H.: a "néha inkább csak mentem volna a gépkarabéllyommal és lőttem volna az ellent, amit azonban nem tehettem" alatt annyit értek, hogy a cod4-ben még általában még a "crew expendable"-mentalitás dominált, addig itt rengeteg hely van, ahol precíziós lövéseket kellett leadni, -gondolok itt pl. a civilekre, a túszokra, vagy a sniperezésre (ahol ugyebár észrevétlennek kell maradni)- ez nem lenne gond csak összességében már soknak éreztem.
Ezzel ellentétben viszont ott van a multiplayer és a spec-ops, ami meg pont csak az eszetlen lövöldözésre megy ki.
Azt a múzeumot pedig megnézném élőben :)

FLegby · http://www.n6.hu 2011.08.21. 18:27:33

nagy játék, single és multiban is nagyon jó, sztem elsők közt vettem meg itthon :D
süti beállítások módosítása