MAKETT: SEAL-kommandós Afganisztánban
2018. május 01. írta: Monty H.

MAKETT: SEAL-kommandós Afganisztánban

(Verlinden 1:15)

A 120 millis makettfigurák között (sőt nemcsak ott) még mindig vezet a második világháborús téma és ha a vevő netán a modern konfliktusok felé kacsintgat, alaposan szét kell néznie a piacon. A Verlinden jelen készletét (Spec Ops névvel és 2165-ös sorszámmal) már jó ideje árusítják és éveken át rajta tartottam a szemem, míg végül meg nem rendeltem a tengerentúlról. A cég egyébként legalább öt amerikai figurát kihozott az iraki-afganisztáni témában, de meg kell mondanom, a legtöbbjét már a promóképek alapján kihúztam a lehetőségek közül — újfent azért, amit korábban már említettem makettjeik kapcsán, nevezetesen, hogy a kidolgozás, illetve a testtartás terén színvonaluk igen hullámzó.

verlinden_specops_by_monty_00.jpg

Mindenesetre az alapötlet (mármint a hegyoldalon lefelé ereszkedő kommandós) kiemeli a sorból ezt a figurát. Amikor felbontottam a méretes és viszonylag súlyos dobozt, közelebbről is szemügyre vehettem a kidolgozottságot. A faragás minősége nagyjából a középmezőnybe sorolja a készletet: alapvetően szép, bár a konkurens gyártmányok nagy részétől már elmarad. A hegyoldal részletét, vagyis az alapot megkapjuk — ezért ilyen nehéz és nagy maga a doboz is. Az alkatrészbontás a szokásos. Némi illesztési munkára, tömítésre és farigcsálásra számítanunk kell. (Például a bal oldali, nagyméretű tártoknál még jócskán kellett vájkálnom a derékrészből, hogy a helyére illeszkedhessen ez a zseb, de a törzs és a lábak találkozásánál is előjön a probléma.)

A mellékelt felszerelések kapcsán egyszerre örülhetünk és szomorkodhatunk. Örülhetünk, mert néhány plusz alkatrész került ide — ugyanakkor erős a gyanúm, hogy csak a 2124-es készlettel azonos málha okán kapjuk meg ezeket: rádió és tokja, gránáttartó zseb, füstgránát, stb. A szomorúságot pedig az okozza, hogy az M-4 karabély fődarabjai kapcsán idefért volna még minimális ráfordítással is néhány extra darab: másféle lángrejtő, másféle irányzék, esetleg egy gránátvető… Na, mindegy. Mindenestre, akinek van Minimije vagy másféle ideillő nagyvasa ebben a léptékben, érdemes megfontolni, hogy ezzel vigyen némi változatosságot a figurába, főleg, mert szerintem az M-4 kicsit filigránnak hat ennek a jól megpakolt katonafigurának a kezében.

A test összeállítása után szürkével alapoztam. A festéshez Tamiya és AK színeket használtam. Az alapszínt fújtam, a barna és halványzöld foltokat ecsettel vittem fel (a már bemutatott tengerészgyalogos figuránál részletesen is írok erről). A hátizsákot a manapság divatos „coyote brown” színre festettem, a ráerősített vizestömlő olív, míg a tokok többsége a woodland mintát követi; a fenékzsák olajzöld, akárcsak az övre erősített kulacstok és az M-9 bajonett. A térdvédő és a pisztolytok, illetve annak pántja viszont fekete, ami enyhe változatosságot jelent a színek terén. Az álcaszíneknél egyébként lehet picit variálni, például a háromszínnyomásos sivatagi nadrág fölé akár woodland vagy más, nem feltétlenül sivatagi mintázatú zubbonyt is festhetnénk, mert ahogy elnézem a fotókat, az afganisztáni viszonyok között ilyet is használtak (ott is akadnak ugyanis zöld területek). Megfontolható még esetleg másféle fej vagy fejfedő (leginkább valamilyen bozótkalap) felhasználása is.

A testtartás kapcsán elgondolkodtam, hogy esetleg a karabélyt csőtorkolattal lefelé, a figura jobb kezébe illesztve ragasztom fel. Sajnos a jobb kézfejet ehhez módosítani kellene, illetve a bal kar kialakítása miatt is döntöttem úgy, maradok a gyári beállításnál. A fegyver hordszíját (ahogy a már említett tengerészgyalogosnál is tettem) szigetelt kábelből készítettem, így imitálva a modern, hengeres és valamennyire elasztikus hordpántot.

A fej festése olyan értelemben egyszerű, hogy viszonylag kevés szabad bőrfelület van rajta, lévén a fickó szakállat, napszemüveget és kötött sapkát visel. A fejpánthoz rögzülő fülhallgatóba érdemes apró lyukat fúrni, hogy a drótból hajlított gégemikrofont stabilan be lehessen ragasztani. A teljes lakkozás után külön kezeltem a szemüveget fényes lakkal.

verlinden_specops_by_monty_10.jpg

A figurát érdemes csapolni és úgy rögzíteni a hegyoldalra, melyet különböző homok és barna színekkel festettem, illetve árnyékoltam és szárazecseteltem. Ezt a már bevált faalapra ragasztottam, melyre a szokásos amerikai dögcédulát is rögzítettem, rajta a makett legfontosabb részleteivel. Jó érzés volt befejezni és a vitrinbe betenni a figurát a többi amerikai bajtárs közé…

Köszönetet mondok Dinónak a dögcéduláért.

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr3313883820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása