PC: Medal of Honor - Warfighter
2012. október 31. írta: Monty H.

PC: Medal of Honor - Warfighter

Mindig van kivel harcolni...

Számomra úgy tűnik, a Battlefield- és a Modern Warfare-sorozat mögött a Medal of Honor óhatatlanul lemaradt – de már mikor... A két évvel ezelőtt érkezett afganisztáni vonatkozású folytatás is hiába próbált újra a mezőny élére törni. A multis rész egyáltalán nem volt rossz, de az egyjátékos hadjárat meglehetősen jellegtelenre sikeredett. Aztán amikor elkezdtek áramlani az infók a következő játékról, eleve szkeptikusan fogadtam őket, mivel emlékeztem, hogy milyen jól hangzó, de üres frázisokkal etettek meg minket legutóbb. A lényeg, hogy végül úgy döntöttem, adok egy esélyt neki, de – talán önvédelemből – nem nagyon olvasgattam róla cikkeket, csak beszereztem és telepítettem...

moh wf promo 1.jpg

A terrorizmus elleni globális háború jegyében a világ több pontján kerülünk bevetésre, Boszniától Pakisztánig s természetesen most is az amerikai különleges alakulatok oszlopos tagjai szerepében, illetve kíséretében (más nemzetiségűekkel csak egy-kétszer találkozunk). Ennél többet nem érdemes elmondanom a történetről – sőt, furamód nem is nagyon tudnék, mivel menet közben elég kuszának hatott, újdonságot viszont nem hordoz...

MOHW hurricane.jpg

A grafika szerintem szép, de a fórumok bejegyzéseiből ítélve nem mindenkinek tetszik. A vizuális összhatás ettől még jól eltalált, és a helyszínek kellően sokszínűek. A hurrikán sújtotta fülöp-szigeteki főváros vagy a jemeni hegyekben található erőd például emlékezetes pályák

MOHW birds.jpg

Az újításokról szólván el kell ismernem, hogy megint nincs túl sok belőlük. Mesterlövészként például végre jobban kell figyelnünk a ballisztikára is, vagyis a szálkereszt rovátkáinak valós szerep jut a nagyobb távolságokra leadott lövéseknél – kár, hogy összesen egy vagy két ilyen helyzet adódik, de ilyenkor egy bajtársunk célkeresőként van segítségünkre, vagyis ha nem is látjuk az eltérést, ő figyelmeztet, hogy merre kell korrigálnunk.

MOHW goingin.jpg

Az ajtók betörése és a szobák lerohanása némileg más: a megadott teljesítmények elérése után ugyanis többféle lehetőségünk is van ezekre (robbanótöltet, sörétes puska, csatabárd, stb.). A kisebb pályatárgyak rombolhatósága adott, de ez persze minket is érint, úgyhogy a nem annyira tartós ládák mögött ne töltsünk huzamosabb időt a tűzharcok során.

MOHW minitank.jpg

A miniatűr lánctalpas jármű csak a Medal sorozatban újdonság, hiszen tavaly már volt szerencsénk hozzá a Modern Warfare 3-ban. Itt és most elég korlátozott (mondhatnám, erőltetett) szerep jut neki, jómagam nem tudtam neki igazán örülni. Több karabélyon is kétféle irányzék található, ez persze jó dolog, de a fenti rivális után ezen sem lepődhetünk meg.

MOHW assault.jpg

Motorcsónakos és autós száguldozásban is lehet majd részünk. Utóbbinál viszont többen említették, hogy a második ilyen jellegű részhez a Need for Speed egy jól ismert pályáját használták fel... Mivel nem játszottam az említett játékkal, engem ez nem zavart, de ha igaz, akkor az Electronic Arts-nak rosszpont jár érte. Ráadásul aki nem rajongója az autós programoknak, az valószínűleg túl nehéznek is fogja találni a dubai száguldozást (melyet talán a Válaszcsapás autós jelenetei inspiráltak). És akkor már rögtön a negatívumoknál tartunk...

MOHWD car.jpg

Ami a negatívumokat illeti: a két évvel ezelőtti helyzet megismétli önmagát, mert harcosunknak megint nem áll rendelkezésére füst- vagy fénygránát. Tekintve, hogy elvileg a világ legelitebb katonáinak bőrébe bújva játszunk és minden más csili-vili cuccot megkapunk (lásd feljebb), illetve minden más FPS-ben szériatartozékok a fenti eszközök, fura, hogy pont ezek maradnak el... (Ahogy emlékszem, gránátvetőt se használhatunk.) A bajtársak mesterséges intelligenciája változó: ajtóbetörés után sokszor nekem kellett minden bent tartózkodó ellenséget leszednem – szerencsére nyílt színi tűzharcban már segítőkészebbek, de sokszor most is a mi tűzvonalunkban téblábolnak. Az ellenfelek viselkedése is sokféle, a fedezéket általában kihasználják, de trükközni nemigen fognak, bár néha berohannak közénk és oldalról vesznek tűz alá, míg máskor azt se veszik észre, hogy tőlük két méterre álló barátjukat lelőttük. Négy méterről.

MOHW seal.jpg

A háttérsztoriban ügyeltek a bajtársi mellett a családi vonal meglétére is. Erre nyilván többen is húzzák majd a szájukat... Azt leszámítva, hogy az elitkatonák életéhez ez is hozzátartozhat, én is kissé erőltetettnek éreztem. A nem kronológiailag érkező pályák és az ezeket megszakító átvezető képsorok pedig óhatatlanul a Battlefield 3-at idézik majd.

MOHW buddies.jpg

Sokan panaszkodnak bugokra. Nekem szerencsém volt, csak az utolsó előtti pályán kezdett el szenyózni, de akkor úgy, hogy le is fagyott a játék, és újra kellett indítani néhányszor. Azt persze mondanom sem kell, hogy a játékmenet lineáris és enyhén túlszkriptelt. Az összjátékidő egyébként körülbelül öt óra volt, és azt hiszem, ennyi bőven elég ebből, főleg, mert a sztori a vége felé egyre laposabb, sőt, egyre unalmasabb lett.

Összhatását tekintve mégis jobbnak tekintem az előző epizódnál, de ahogy az látszik az eddig leírtakból, ez így kevés. Nagyon kevés. Ezek után tettem még egy gyors próbát a multis résszel. Nem lett tőle jobb a kedvem. A szokásos, a Modern Warfare-énél taktikázósabb és nagyobb pályákat felvonultató játékmódban jön elő a sokféle választható nemzetiség, de ez a tényleges játékmenetben igazából senkit nem izgathat komolyan, csak egy apró tisztelgés a nem amerikai elit felé, semmi több. El lehet vele szórakoztatni, de a 2010-es epizód multija sokkal jobban tetszik.

moh wf promo 2.jpg

Őszintén szólva egy barátom mondása jutott eszembe, aki szerint a háborús FPS műfaja lényegében halott, új dolgokat nem látunk. A Warfighter összességében ezt támasztja alá, és tényleg szomorú, hogy az egykor élen járó és nagyon is innovatív Medal-sorozat most már csak kullog a mezőny után... Mégis úgy érzem, hogy elsősorban a második világháborús és a modern FPS-ek fulladtak ki. A Call of Juarez: Bound in Blood vadnyugati stílusát például szívesen viszontlátnám más játékokban. A nemsokára érkező Call of Duty: Black Ops II pedig a jövő hadviselését mutatja majd be, és ebből a szempontból máris előnyös helyzetet mondhat magáénak, de mivel hasonló próbálkozások már voltak, továbbá nem akarok elhamarkodott ítéletet mondani, ezt csak úgy halkan jegyzem meg.


Szép köntösbe öltöztetett utánérzés. Már megint...
Értékelés: 6/10

Pozitívumok:
*Atmoszférikus pályák
*Szép (még ha nem is csúcs) grafika
*A mesterlövész-részek hitelessége
*Hiteles párbeszédek és harchelyzetek

Negatívumok:
*Lineáris az egyjátékos mód.
*Még mindig nincs füst- és villanógránátunk.
*Miért nincs gránátvető?
*Kevés igazi újdonság.
*Egyes gépeken bugos vagy lefagyós. 

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr294868487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsírvezér 2012.11.01. 17:35:57

kár a szóért... Egy kalap szar...
Nehezen irányítható, ha a nap 24 órájából nem 36-t fpsezel akkor szerintem az első rész végig vihetetlen. Elnézték a készítők az FPS szócikket a Pallas lexikonba , vagy kettőt lapoztak, de sok benne kalandjáték elem.

Letölteni is kár nem ,hogy megvenni...

Pötty1 2012.11.01. 17:58:22

Baromság. Szerintem igenis jó lett. Bírom ezeket a fanyalgásokat, hogy semmi új nincs benne, meg inkább a vadnyugati fos kellene. Hát nem.

Ha valaki szereti az ilyen játékokat, annak igenis tetszeni fog. Új pályák, új küldetések. Aki eddig se szerette, ezzel sem fog játszani. Ennyi.

Én a sorozat összes részét végigjátszottam, volt amit többször is. És fura, de nem akarok inkább lego star warsozni...

hoppá rézimi 2012.11.01. 18:39:15

@Pötty1: "Bírom ezeket a fanyalgásokat, hogy semmi új nincs benne,..."
Mások meg azt bírják, hogy vannak, akiknek el lehet adni minden szart, ha rá van írva egy hype-olt név ;)

Pötty1 2012.11.01. 18:55:57

Akkor félre értettél. Szerintem akik ezt a játékot megveszik, azok azért teszik, mert szeretik ezt a műfajt. Így valszeg korábban is játszottak ilyennel, és ezután is fognak.

A kommentem nem elsősorban neked szólt, csak mostanában nagyon elszaporodtak az olyan írások, ahol fölöslegesnek állítanak be egy dolgot csak azért mert olyan mint a korábbi. Egy jól bevált dolgon miért kellene változtatni? Én pont azt szeretem ezekben a játékokban, hogy tudom mit kapok a pénzemért.

Miközben jól szórakozok az új küldetések alatt nem érdekel, hogy ismét "csak" egy háborús lövöldözős játékot játszok..

qwertzu 2012.11.01. 21:28:57

@Pötty1: És nem zavar, hogy egy nagyon szűk csőben mész? Nekem konkrétan klausztrofóbiás érzésem van néha annyira kicsi a tér.

Pötty1 2012.11.01. 21:47:19

Nem. Azért nem, mert nem várok tőle semmi olyat amit tudom, hogy nem fog nyújtani.

Ez csak egy játék. Pl. szeretem a Need for Speed sorozatot is. Pedig eléggé lineáris a dolog. De ezektől függetlenül szeretem. Jó kocsik, néha elfogadható történet, ahol nem azt várom, hogy megváltsa a világot.

Amikor leülök játszani, kb. tudom mi fog történni és ami történik azt szeretem. Ennyi.

Ott is minden rész ugyanarról szól, különböző helyeken menekülsz a rendőr elől. Mégis fura lenne, ha valaki azzal jönne elő, ez milyen unalmas, ilyen már volt az előző részben. Nyilván. Ez a lényege.

Ugyanezt mondom ezekre a háborús játékokra is.

rókafogta 2012.11.01. 22:11:57

Azért én évente egy párszor kipróbálom amikor már unom a blogokat.(Mentségemre szolgáljon szeretem a műfajt)

Hiller Józsué 2012.11.01. 22:14:34

szar a modern hadviselés. Vietnámi háborút Medal of Honorba!!! Ezerszer inkább játszok egy men of valorral, mint ezzel a modern globalista terrorsta gennybarnaszükre faszsággal.

sobrijoska10 2012.11.01. 22:48:54

Egyre butábbak a játékok.

victor vacendak 2012.11.02. 08:44:15

nem a MoH a rossz, hanem a potenciális közönség lett ennyivel primitívebb. A DC egy reális hadszínteret válaszott, létező egységekkel és háborúval. Ez nyílvánvalóan nem olyan látványos vagy izgalmas, mint úton-útfélen atomot robbantani (lásd a gagyi szériákat - CoD és BF) és minden valami nevetséges világméretű összesküvést leleplezni 2-3 emberből álló csapattal MegaLoL.

Borpince 2012.11.02. 11:43:07

"egy reális hadszínteret válaszott, létező egységekkel és háborúval."

Persze. Berúgatod az ajtót a társaddal és a játék belök következő szoba közepére, ahol kb 10-en rontanak rád 8 oldalról és kihátrálni sem tudsz:) A társad meg kinnt vár

Monty H. 2012.11.02. 18:00:08

Behajtó70 nevű olvasómnak üzenem, hogy
1. ilyen stílussal ne itt rontsa a levegőt, hanem írogasson a gamerek fórumaira, ahol az ilyen nyelvezet elfogadott
2. én azokat a játékokat tartom multira írottnak, amiknek nincs egyjátékos módjuk - ennek pont van
3. a multiról egyelőre annyi véleményem van, amennyi feljebb olvasható, és ha lesz más is, kiegészítem, de egyelőre ennyi tellett

Monty H. 2012.11.02. 18:01:47

@Pötty1: Azt írtad "Ha valaki szereti az ilyen játékokat, annak igenis tetszeni fog. Új pályák, új küldetések." Én elvileg ebbe a kategóriába tartoznék, de még így is kevésnek tartottam. Végigjátszottam az összes Medalt, ami kijött PC-re, és most úgy éreztem, ez nem elég. De ez csak én vagyok :-)

Pötty1 2012.11.02. 18:16:14

Ízlésekről lehet vitatkozni, csak nem érdemes. :)
Szerintem is kicsit lehúzás szaga van a dolognak, elég keveset kapunk a pénzünkért.

De a vita nem is ez volt közöttünk, hanem az, hogy nem nyújt újat ezért unalmas.
Szerintem viszont a rövidsége ellenére igenis jó lett, megvan a feeling, és ez a lényeg. Én örülnék még sok ilyen játéknak. Mondjuk egy Vietnamos verziót megnéznék belőle.
Volt az egyik sorozatban már egy Vietnamos, de már annyira összefolynak a játékok, nem tudom melyik sorozatban.

Behajtó70 2012.11.04. 03:48:47

Monty H-nak üzenem: a stílust Te kezdted azzal, hogy lehúztál egy játékot, amiről fogalmad sincs, nem tesztelted, csak idekopiztál pár COD-os kunkurencia klisét. Magyarán szar munkát végeztél, ami nem baj, csak magadat, mint hozzáértőt teszed itt ki, miközben láthatóan nem értesz a topikhoz, amelyről írni kívánsz!

Én ideírtam a valódi tesztet, de Te azt is letörölted.

Élljen a sajtószabadság, főleg az eltérő vélemények tisztelete!

Olvasódnak meg ne nevezz, mert ezek után, látva a blog színvonalát és hitelességét, nincs értelme többé erre járni.

Uff!

Monty H. 2012.11.04. 11:01:37

@Behajtó70: Az, hogy nem teszteltem, nem igaz. Végigjátszottam, és arról a részről (csak arról a részről) írtam beszámolót. Pont. A multis részt illetően nem tettem úgy, mintha ismerném minden oldalról, és ezt le is írtam. Kedvem sem volt utána hosszasan játszani vele. És nem tagadom, hogy a cikk 99%-ban az egyjátékos részről szól. Ha úgy alakul, hogy a multival is játszom, majd összegzem az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat. (Ahogy a Modern Warfare 3-nál is történt.) Addig is viszont írhatok a single playerről, mert sokan most döntik el, hogy megveszik-e ezt a játékot vagy sem. Nekik talán ennyi is segítség, mert ahogy látod, van olyan játékos, akinek az egyjátékos rész is fontos.

A COD-os konkurenciáról szóló mondatodat nem értem, de nem kopiztam ide semmit.

A valódi tesztet, ahogy részleteiben írtál a multiról, egyébként - akár hiszed, akár nem - még meg is köszöntem volna neked, ha nem lett volna a stílusod olyan, amilyen. (Ennek kapcsán egyébként Symor kollégánkat említhetném, aki hol egyetértőleg, hol kritikusan ír ide, de sohasem útszéli módra. Neki és a többi emberi hangot megütő olvasómnak ezt külön köszönöm.)

És ha már a sajtószabadságot emlegeted, akkor tudomásul veheted, hogy az nemcsak rád vonatkozik, hanem rám is. Ez egy szubjektív blog, alapvetően az én véleményemet tükrözi, és ha képes vagy normális hangot megütni, eszembe sem jut, hogy töröljem egy hozzászólásodat. Amit utólag egyébként azért sajnálok, mert az egyértelmű, hogy nem vagy az "egyszerűen mindent lefikáz" típus, csak kiborult a bili, és kiadtál magadból mindent.

A blog színvonalát és hitelességét pedig, szépen megkérlek, csak úgy becsméreld, ha elolvasol előtte néhány cikket, és nem egyetlen poszt alapján ítélsz. Lehet, hogy meglepődsz :-)

Köszönöm, hogy végigolvastad.
süti beállítások módosítása