PC: Starship Troopers
2010. szeptember 26. írta: Monty H.

PC: Starship Troopers

Mindenki harcol, senki sem lazsál.

Heinlein klasszikus regényét, illetve a belőle készült filmváltozatokat és a képregényt már jó régen bemutattam. Mostanáig vártam viszont a vonatkozó PC-s játék kipróbálásával, melyről tudni illik, hogy nem az első ezen a címen, de ez is a filmváltozatra épül, és nálunk már öt éve kapható (mostanában már elenyésző áron).

A Paul Verhoeven-féle alkotás számos jelenete visszaköszön a játék során, bár itt és most nem a Klendathu, hanem a Hesperus nevű bolygót kell megtisztítanunk a bogaraktól. Szokás szerint egy rövid gyakorlópályával kezdünk a parancsnoki űrhajó fedélzetén, hogy a mozgás és a fegyverhasználat később ne okozzon gondot. Hamarosan viszont riadójelzés érkezik, és azonmód egy Marauder bevetési ruhában találjuk magunkat, mely a regény egyik központi eleme volt. Ennek hála gyorsan és épen érünk földet az életveszélyes planétán, s rögtön harcba is indulunk…

Az irányítás azonos a más FPS-ekben látottakkal. Kétféle alapfegyverrel rendelkezünk az első küldetésben. Egyrészt kapunk egy kis lőtávolsággal bíró Mk.4 pulzusfegyvert, melynek előnye, hogy soha nem fogy ki belőle a lőszer, viszont hajlamos a túlmelegedésre, illetve a filmből ismerős Mk.4 karabélyt. Küldetéstől függően mindkettőnek van másodlagos tűzmódja is, például gránátvető, sörétes puska, távcsöves puska vagy irányított lövedék kilövésére képes toldalék. Később aztán más vasakhoz is hozzájutunk, például rakétavetőhöz vagy sörétes puskához. Kézigránátunk is akad, ez utóbbi különösen figyelmes darab, mivel elővétel után egy rajta látható szmájli közli velünk, hogy hány másodpercünk van még a robbanásig… Az egyenruhánkra rögzített lámpa is nagyon hasznos.

A grafika mai színvonalon már nem különösebben extra, de úgy vélem, még elmegy. Az emberi figurák mozgásmodellje sincs túlbonyolítva, viszont a bogarak egészen hitelesek és eleinte rendesen ránk hozzák a frászt, ha túl közel merészkedünk hozzájuk. Egész sokféle akad belőlük: a szárnyas rovarok, a plazmavető óriások, a sima harcosok, lángszóró, illetve orvlövész bogarak, és így tovább. Emberünk sérülésének imitálását azonban nem tartom különösebben jónak: enyhe esetben kékes fényt látunk, és csak később pirosat, ami szerintem nem igazán találó, bár összhangban van páncélzatunk működésével (ugyanis a kék csík páncélunk, a piros pedig szervezetünk állapotát mutatja – előbbi idővel újra tud töltődni). A hangok terén találunk nagyon jó és abszolút hiányzó darabokat (a fegyver újratöltésénél egyes zörejek például teljesen lemaradtak).

Bajtársaink vannak ugyan, de ez a tény a legritkább esetben hat ki a feladat sikerére. Meglehetősen passzív kollégáink ráadásul néha még a mi mozgásunkat is akadályozzák. A program sajnos nem képes önállóan menteni sem, ezért az F5 gyorsmentési billentyűvel magunknak kell gondoskodni arról, hogy halálunk esetén ne a pálya elejéről kelljen újra indulni. Részletkérdés, de butaságnak találtam, hogy az elhalálozás utáni – meglehetősen lassú – újratöltésnél parancsnokunk automatikusan újra elmondaná a küldetés elején már hallott eligazítás szövegét.

A játszhatóságot két dolog rontja le, de nagyon. Először is egyes bogarak állóképessége. A plazmavető óriásbogarak leküzdése legalább félóra. Neki ugyanis egyedül a feje és a potroha igazán sebezhető, de az is csak plazmavetés közben. Ha ezalatt még apróbb bogarak is támadnak minket, igencsak hosszas elfoglaltságot jelent a kilövése egy ilyen óriásnak, akár van nálunk rakéta, akár nincsen. Ezt azért nem kellett volna ennyire fokozni (főleg, hogy a film itt is látható képsoraiban egyetlen rakéta is elég hozzá). Persze, ha bajtársaink nem csak bámulnának a biztonságos messziből, hanem besegítenének, nem lenne ilyen gond. A másik probléma, hogy a játék bugos, de persze átvitt értelemben, vagyis egy-két helyen azért akadunk el, mert hiába zúzzuk le az összes bogarat a környéken, nem tudunk továbbjutni.

A küldetések között egyébként a film első és második részéből láthatunk odaillő részleteket. A töltés közben feltűnő adatok (például egy-egy fegyver vagy ellenség ismertetői) pedig nagyon hasznosak, ezért olvassuk őket végig. A bevetések jellege a film rajongóinak már ismerős lehet. Hol egy előretolt helyőrséget kell felmentenünk, hol egy rossz helyen landolt tábornokot kell kimentenünk a bogarak közül. Előfordul, hogy éjszaka indulunk bevetésre, máskor nappal. A terep nem olyan nagyon változatos, de megfelelő.

Az eddigiekből kiderülhet, hogy az átlagos FPS-rajongó számára ez a program nem biztos, hogy a legjobb választás. Akinek viszont tetszett a film, annak bátran ajánlom, mert a hangulata ott van. Aki pedig élőben is belenézne, annak ajánlom egy távoli kollégám audiovizuális beszámolóját a YouTube-ról, mely itt látható:


Értékelés: 7/10
Kissé túlhaladott, de ST-rajongóknak ajánlott.

Negatívumok:
*Kissé idejétmúlt grafika.
*Egy-két hang nincs a helyén.
*Némelyik bogár túlzottan kitartó.
*Semmi csapatmunka.
*Bugok.

Pozitívumok:
*Klasszikus ST-hangulat.
*Átvezető képsorok.
*Számos fegyvertípus.
*Sokféle bogár.

A bejegyzés trackback címe:

https://monty.blog.hu/api/trackback/id/tr452307028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2010.10.01. 22:03:46

Én anno multiban szórakoztam vele a nagyobbik öcsémmel, egész hangulatos volt ketten az áradat ellen:)

rammsteinfan 2011.12.23. 19:30:57

Ez a shit nekem régen elindult de unalmas volt és abbahagytam mikor ujj gépem lett feltettem és a képernyő kék majd fekete mikor mozgok de kb ennyi hang is van ez valami bug lehet feltettem a patchet catalyst frissít de semmi....(a menüben álítgattam de semmi)
süti beállítások módosítása